ДИСТРИБУЦІЯ
Ми забезпечуємо професійне дистрибуційне просування медичних препаратів і продуктів для здоров’я по всій території України, гарантуючи високі результати продажів.
МАРКЕТИНГ ТА ПРОСУВАННЯ
Ми надаємо виробникам повний спектр послуг з виведення на ринок і кваліфікованого маркетингового супроводу медичних препаратів і продуктів для здоров'я.
РЕЄСТРАЦІЯ ПРЕПАРАТІВ
Ми надаємо професійну підтримку виробникам у реєстрації лікарських засобів, виробів медичного призначення та продуктів для здоров'я, включаючи підготовку документації та її супровід в державних органах.
ЛОГІСТИКА
Ми пропонуємо комплексні логістичні послуги, що включають відповідальне зберігання, перевезення вантажів, оформлення документації та митний супровід «під ключ».
КОНТРАКТНЕ ВИРОБНИЦТВО
Ми виготовляємо сучасні лікарські препарати і продукти для здоров'я, у тому числі, власної розробки, на високотехнологічних підприємствах лідерів світової фармацевтичної індустрії.

Відміна ПДВ на лікарські засоби та медичні вироби: очікування та реальність


Новина про прийняття Закону «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування деяких лікарських засобів та медичних виробів», а згодом про його підписання 05.05.2015 року Президентом України, облетіла усі засоби масової інформації. Проте, журналістами інформація наведена таким чином, що звичайні громадяни отримують надію на швидке та однозначне здешевлення ліків для всіх верст населення України.

Компанія «Фармпланета», в особі Начальника юридичної служби Закутій Ольги, вбачає за необхідне роз’яснити норми прийнятого Закону нашим клієнтам та іншим зацікавленим особам.

07.05.2015 року Закон України № 332-VIII «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування деяких лікарських засобів та медичних виробів» набув чинності.

Таким чином, виходячи із аналізу доопрацьованого проекту Закону від 07.04.2015 року, що його подали народні депутати України Богомолець О.В., Сюмар В.П., Іонова М.М., Корчинська О.А., Гопко Г.М., Загорій Г.М., Третьяков О.Ю., Алексєєв І.С., Дроздик О.В., Сисоєнко І.В., Яриніч К.В., Кремінь Т.Д., Мусій С.С., передбачається звільнити до 31 березня 2019 року від податку на додану вартість:
  • операції з ввезення на митну територію України та операції з їхнього першого постачання;
  • операцій з першого постачання на митній території України лікарських засобів та медичних виробів.

Тобто, першою умовою звільнення від оподаткування
є факт першого постачання лікарських засобів, медичних виробів на митній території України імпортером або виробником.

Другою умовою
є наявність укладених угод між Центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я – МОЗ України та спеціалізованими організаціями, які здійснюють таку закупівлю у імпортерів та виробників.

Третьою умовою
звільнення від оподаткування є закупівля таких лікарських засобів, медичних виробів спеціалізованими організаціями, які проводять процедури закупівлі виключно на виконання бюджетних програм та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров’я.

Перелік таких спеціальних організацій визначений Законом України «Про здійснення державних закупівель», а саме, відповідно до ст. 1. П. 13-1) цього Закону встановлено, що спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, є спеціалізовані фонди, організації та механізми Організації Об’єднаних Націй, Міжнародна асоціація забезпечення медикаментами (International Dispensary Association), Королівська Агенція Великобританії (Crown Agents), Глобальний механізм із забезпечення лікарськими засобами (Global Drug Facility), Партнерство у сфері постачання та управління поставками (Partnership for Supply Chain Management), які надають урядам держав та/або центральним органам державної влади послуги з організації та проведення процедур закупівель лікарських засобів, медичних виробів та пов’язаних з цим послуг на підставі відповідних угод та відповідно до внутрішніх правил і процедур таких організацій.

Таким чином, до 31 березня 2019 року звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з першого постачання лікарських засобів і виробів медичного призначення спеціалізованим організаціям, для подальшої реалізації цих лікарських засобів у заклади охорони здоров’я – лікарні та/або пацієнтам у межах виконання запланованих в бюджеті держаних програм у сфері охорони здоров’я, що фактично є новими правилами у сфері здійснення державних закупівель.

Безумовно, позитивними моментами прийнятого Закону є можливість розраховувати на краще і своєчасне забезпечення лікарськими засобами тих верств населення України, які підпадають під дію державних програм із забезпечення лікарськими засобами та забезпечення закладів охорони здоров’я - лікарень, які реалізовують гарантоване ст. 49 Конституції України право громадян на безкоштовну медицину, в т.ч. забезпечення ліками громадян, які перебувають на стаціонарному лікуванні.

Окрім того, залучення до процедури закупівлі спеціалізованих міжнародних організацій і фондів забезпечує виключення корупційної складової із сфери закупівель та скорочує ланцюг постачання. Та навіть окреслені цілі не будуть досягнуті миттєво, оскільки на виконання Закону Уряд у двомісячний термін має затвердити перелік ліків та медичних виробів, які закуповуватимуться на підставі угод щодо закупівлі зі спеціалізованими організаціями, а також порядок ввезення, постачання та цільового використання препаратів та медичних виробів, що звільняються від ПДВ.

Звичайно ж, більш детально переваги прийнятого Закону «покажуть себе» в ході реалізації його положень, однак, говорити про різке здешевлення ліків у аптеках неможна, оскільки звичайні постачальники фармацевтичної продукції, у т.ч. аптеки, не підпадають під вищезазначені умови, а тому звільнення від оподаткування ПДВ для них не передбачені.

За умови розміщення коментаря експерта посилання на сайт компанії «Фармпланета» обов'язкове.

×