ДИСТРИБУЦІЯ
Ми забезпечуємо професійне дистрибуційне просування медичних препаратів і продуктів для здоров’я по всій території України, гарантуючи високі результати продажів.
МАРКЕТИНГ ТА ПРОСУВАННЯ
Ми надаємо виробникам повний спектр послуг з виведення на ринок і кваліфікованого маркетингового супроводу медичних препаратів і продуктів для здоров'я.
РЕЄСТРАЦІЯ ПРЕПАРАТІВ
Ми надаємо професійну підтримку виробникам у реєстрації лікарських засобів, виробів медичного призначення та продуктів для здоров'я, включаючи підготовку документації та її супровід в державних органах.
ЛОГІСТИКА
Ми пропонуємо комплексні логістичні послуги, що включають відповідальне зберігання, перевезення вантажів, оформлення документації та митний супровід «під ключ».
КОНТРАКТНЕ ВИРОБНИЦТВО
Ми виготовляємо сучасні лікарські препарати і продукти для здоров'я, у тому числі, власної розробки, на високотехнологічних підприємствах лідерів світової фармацевтичної індустрії.

Необхідність консолідації - основна умова успішного розвитку фармацевтичного ринку України


Анна Бигдан

Міжнародний фармацевтичний форум «Аптеки Світу» - унікальний комунікаційний майданчик для представників фармацевтичної галузі України та інших країн світу - відбувся цього року в місті Одесі. Захід відвідали представники Групи компаній «Фармпланета», серед яких керівник національної аптечної мережі «Пані Аптека», Анна Бігдан. Вона поділиться з нами своїми враженнями від заходу, розповість про тенденції аптечного ринку, аптечний маркетинг та економіку аптечних мереж у кризовий період.

Я перший раз на такому заході, для мене це було дуже цікаво. Сам захід було побудовано на глобальних питаннях, які стосуються рітейлу. Обговорювалася зовнішня і внутрішня середа аптечного бізнесу, були порушені питання регулятора, - антимонопольного комітету; обговорювалося ціноутворення, питання євроінтеграції та багато іншого. Наслідуючи приклад розвинених європейських країн, представники галузі зараз замислюються про те, що можливо було б правильно делегувати частину регулюючих функцій громадським організаціям. Поки на рівні дискусії, але такі питання вже викликають інтерес, ведеться робота з підготовки законодавчої бази.

Головним висновком конференції є розуміння всім аптечним рітейлом України, що потрібно консолідуватися. Тільки об'єднавши зусилля, ми зможемо досягти найбільш комфортних умов ведення бізнесу та створити кращі умови для нашого споживача, досягти домовленостей з регуляторами і виробити єдині, зручні для всіх, правила гри. На сьогодні важливо, щоб між операторами ринку дистрибуції та аптечного рітейлу існувало взаєморозуміння щодо тих економічних умов, в яких функціонує українська фармацевтична галузь. Далі - це процес кропіткої злагодженої роботи, кожен день, крок за кроком, ми будемо йти до намічених цілей, досягати бажаних результатів. Бажаний економічний результат - це прибуток. І масштабування мережі також має бути економічно вигідно, а не тільки іміджево необхідно. Системи мотивації KPI всіх складових рітейлу, ефективна система обліку, аналітика - це важливо, але все має працювати на результат, у першу чергу, фінансовий.

На сьогоднішній день вже всі, і великі, і дрібні мережі розуміють, що основне - це клієнт. Клієнт задоволений, клієнт, який повертається і стає постійним на багато років. Тому маркетинг для сучасної аптеки вкрай важливий.

Ціна-якість-сервіс. Чи можна повністю задовольнити клієнта за всіма цими показниками? На жаль, ні. Ринок відзначає, що на сьогоднішній день відбувається свого роду диференціація рітейлу. Якщо раніше всі відразу хапалися за все і намагалися випередити один одного і в низькій ціні, і у високому сервісі, доставках, системах лояльності і так далі, то сьогодні вже прийшло розуміння, що одночасно все на відмінно зробити неможливо, тому що в підсумку, аптека просто не отримуватиме жодного прибутку. Зараз мережі стали більш нішевими. Хтось обирає цінову політику, хтось сервіс, хтось технологічність. Майбутнє якраз за поділом аптек по нішах. Кожен покупець обере саме той сегмент, який йому підходить.

Багато уваги на заході приділялася безбюджетному маркетингу. Наприклад, дуже привабливим для клієнтів є можливість отримати якісне обслуговування не тільки вдень, але і вночі. Тому у чотирьох з шести київських аптек нашої мережі, в одній одеській і однієї луцької, - цілодобовий графік роботи. Це зручно клієнтам і є найпотужнішим інструментом залучення й утримання.

Спірним є питання програм лояльності. Важливо розуміти і мати чіткий інструмент підрахунку. Наприклад, які втрати можна понести при переході від системи знижок до накопичувальної бонусної системи, як це порахувати? Які інструменти ефективні при використанні програм лояльності? Все це є на всіх заходах дуже важливими, дискусійними моментами, і ця конференція не виняток. Однак поки конкретними цифрами і підрахунками не зміг похвалитися жоден, але розуміють всі - аптека повинна бути, у першу чергу, клієнторієнтованою.

Щодо прогнозу на розвиток аптечного ринку в 2015 році - я оптиміст. Але можу сказати, що стосовно аптечного сегмента все, що ти робиш, потрібно обов'язково зважувати і вимірювати. Свої сили, свої пріоритети розставляти там, де це буде вигідно бізнесу і клієнтові. Великі мережі вже сьогодні досить незграбні, їм важко швидко реагувати на зміни, вони будуть втрачати свої позиції в плані товарообігу на одну точку. Істотний приріст в обсязі вони зможуть показати тільки за рахунок відкриття нових аптек.

Мережі маленькі, які не мають достатнього інструменту в маркетингу, управлінні, не мають великих інвестицій, тривалих стабільних партнерських відносин з дистриб'юторами та виробниками, - будуть закриватися, тому що вони не витримають конкурентного середовища. Швидше за все, буде багато об'єднань, альянсів, спільних маркетингових проектів та лобіювання якихось регуляторних питань у плані локалізації точок.

Далі буде ... ..

За умови розміщення коментаря експерта посилання на сайт компанії «Фармпланета» обов'язкове.

×