ДИСТРИБУЦІЯ
Ми забезпечуємо професійне дистрибуційне просування медичних препаратів і продуктів для здоров’я по всій території України, гарантуючи високі результати продажів.
МАРКЕТИНГ ТА ПРОСУВАННЯ
Ми надаємо виробникам повний спектр послуг з виведення на ринок і кваліфікованого маркетингового супроводу медичних препаратів і продуктів для здоров'я.
РЕЄСТРАЦІЯ ПРЕПАРАТІВ
Ми надаємо професійну підтримку виробникам у реєстрації лікарських засобів, виробів медичного призначення та продуктів для здоров'я, включаючи підготовку документації та її супровід в державних органах.
ЛОГІСТИКА
Ми пропонуємо комплексні логістичні послуги, що включають відповідальне зберігання, перевезення вантажів, оформлення документації та митний супровід «під ключ».
КОНТРАКТНЕ ВИРОБНИЦТВО
Ми виготовляємо сучасні лікарські препарати і продукти для здоров'я, у тому числі, власної розробки, на високотехнологічних підприємствах лідерів світової фармацевтичної індустрії.

Клієнтоорієнтованість – основний вектор у розвитку фармацевтичного ринку


Завдяки реформам, які відбуваються в країні, покращується інвестиційний клімат і відзначається пожвавлення на ринках. В тому числі незначне, але зростання відбувається на фармацевтичному ринку. Ситуацію, яка склалась, обговорювали експерти на конференції «Фармбюджет». Комерційний директор компанії «Фармпланета» Ігор Лукашенко, який виступив спікером на даному заході, розказав про основні тенденції розвитку фармацевтичного ринку в Україні.

Ігор Анатолійович, в якому стані є фармакологічна галузь сьогодні?

Фармацевтичний ринок переживає незначне зростання. За підсумками 7 місяців 2016 року споживання лікарських засобів зросло на +3% в упаковках та +15% в гривні. При тому відзначається зростання частки вітчизняних лікарських засобів в загальному обсязі роздрібних продажів в упаковках: 76% вітчизняних проти 24% імпортних. При тому частка вітчизняних лікарських засобів зростає як в гривні, так і в упаковках, а вартість імпортних ліків залишається вищою майже в 4,4 рази в порівнянні з вітчизняними.

В цілому, не дивлячись на позитивну динаміку, поки що рано говорити про стабілізацію на фармацевтичному ринку. Хоча є позитивна динаміка в підвищенні заробітної платні, купівельна здібність населення навряд чи збільшиться через підвищення тарифів на комунальні послуги. Тому очікується, що люди будуть економити на лікарських засобах, віддаючи перевагу вітчизняним аналогам. Це гарно для вітчизняних виробників, але навряд чи змінить ситуацію в цілому на ринку.

Які зміни очікують фармацевтичний ринок?

У відповідь на зміни в суспільстві змінюється вектор розвитку фармацевтичного ринку в цілому. Ринок робить ставку на клієтноорієнтованість, тобто індивідуальний підхід до кожного клієнта, гнучке ціноутворення, сумлінність та прозорість. Виробники активніше починають співпрацювати з аптечними мережами, тобто проводиться моніторинг продажів, вивчається попит та контролюються складські залишки. Вже зараз відзначається зростання промо-активності саме в точках роздрібного продажу, натомість знижується відсоток продажів через медичних представників.

Саме такий підхід демонструє оновлена стратегія розвитку компанії «Фармпланета». Ми вже використовуємо інструменти, які розраховані на диференціацію категорій клієнтів. Для нас є дуже важливим кожний клієнт, і ми пропонуємо таку співпрацю, яка вигідна як виробникам, так і рітейлу.

Зараз ми отримали ще одне підтвердження того, що курс на клієнтоорієнтованність - який ми обрали – є правильним, а його зміна – є вимогою часу.

Як на фармакологічну галузь вплинуть загальні зміни в системі охорони здоров’я?


Реформа охорони здоров’я - питання, яке також ставилось і яке викликало жваву дискусію. Дійсно, той шлях який обере МОЗ у розвитку медицини вплине на розвиток як ринку медичних послуг, так і фармацевтичного ринку. Ті зміни, які відбуваються вже сьогодні демонструє, що МОЗ обрав як взірець британську організацію охорони здоров’я: безоплатне надання медичних послуг гарантованих державою відбувається за рахунок податків населення без підвищення тарифів. Тобто за рахунок перерозподілу податкових внесків між бюджетами. Впровадження страхової медицини обіцяють вже з середини 2017 року. Але страхова медицина не може існувати без чітких протоколів лікування, які в Україні поки що є на дуже вузький перелік захворювань.

Клінічні протоколи для фармацевтичного бізнесу – це певний запит на ті чи інші лікарські засоби. Виробники зможуть почати виробляти ті ліки, які поки що ми завозимо з інших країн. Взагалі це гарна тенденція, тому що портфелі лікарських засобів давно вже безнадійно застарілі і відповідь на запит допоможе пожвавити вітчизняний ринок лікарських засобів в цілому. Одна з цитат, яка прозвучала на Конференції, гарно відображає стан фармацевтичної галузі на сьогодні: українська фарма останні 10 років технічно вижимає соки із старих продуктів, натомість розробляти нові.

Також зрозумілі та чіткі цілі на виробництво допоможуть залучити додаткові інвестиції, а інвестиції будуть ефективні лише тоді, коли зрозумілим, зацікавленим та інформованим кінцевим споживачем буде пацієнт. І знову ми приходимо до необхідності робити ставку на клієнтоорієнтованість, при тому працювати як в інтересах виробників, так і напряму з рітейлом в інтересах споживача.

×