ДИСТРИБУЦІЯ
Ми забезпечуємо професійне дистрибуційне просування медичних препаратів і продуктів для здоров’я по всій території України, гарантуючи високі результати продажів.
МАРКЕТИНГ ТА ПРОСУВАННЯ
Ми надаємо виробникам повний спектр послуг з виведення на ринок і кваліфікованого маркетингового супроводу медичних препаратів і продуктів для здоров'я.
РЕЄСТРАЦІЯ ПРЕПАРАТІВ
Ми надаємо професійну підтримку виробникам у реєстрації лікарських засобів, виробів медичного призначення та продуктів для здоров'я, включаючи підготовку документації та її супровід в державних органах.
ЛОГІСТИКА
Ми пропонуємо комплексні логістичні послуги, що включають відповідальне зберігання, перевезення вантажів, оформлення документації та митний супровід «під ключ».
КОНТРАКТНЕ ВИРОБНИЦТВО
Ми виготовляємо сучасні лікарські препарати і продукти для здоров'я, у тому числі, власної розробки, на високотехнологічних підприємствах лідерів світової фармацевтичної індустрії.

Фармацевтичний ринок України 2015 і група компаній «ФАРМПЛАНЕТА»


Минулий рік і перші місяці 2015 стали черговим періодом серйозних випробувань для учасників фармацевтичного бізнесу та всієї системи охорони здоров'я України. Постійні загострення збройного конфлікту, аж до ведення масштабних бойових дій на сході країни, політична криза з подальшими виборами до ВР і зміною уряду, триваючий спад економіки і скорочення купівельної спроможності населення, девальвація національної валюти і непередбачувані коливання курсу долара - це не повний перелік ризикових факторів, що вплинули на операторів фармацевтичного ринку в цей непростий період. І все ж, не дивлячись на всі песимістичні прогнози і спроби створення негативного і антисоціального іміджу української фарми, «падіння в прірву» не відбулося.

Триває безперебійне функціонування системи забезпечення населення країни товарами аптечного асортименту. Незважаючи на величезні фінансові труднощі, здійснюються поставки ліків у лікувальні установи. Розвивається виробництво вітчизняної фармацевтичної та парафармацевтичної продукції. Українські та зарубіжні компанії беруть активну участь у волонтерському русі, забезпечуючи медикаментами та виробами медичного призначення учасників бойових дій. Компанія «ФАРМПЛАНЕТА» продовжує активно працювати у всіх згаданих напрямках, демонструючи високі динамічні показники!

Першим відчутним ударом по економіці країни і, звичайно, по фармацевтичному бізнесу стала анексія Криму. На території з населенням 1,97 млн осіб, яка раніше забезпечувала близько 5% обсягу аптечного сегмента фармацевтичного ринку України (більше 200 млн доларів з урахуванням всіх категорій товарів), українські мережі та дистриб'ютори були змушені згорнути свою діяльність.

Протягом 2014 року російські фармацевтичні компанії та дистриб'ютори вивели на ринок Криму понад 1000 нових лікарських засобів, не зареєстрованих в Україні. Натомість це не призвело навіть до незначного розвитку і росту ринку. На тлі невдалого курортного сезону, минулого року обсяг аптечних продажів у Криму скоротився порівняно з 2013 на 26% у доларовому еквіваленті і на 27% в упаковках (дані компанії Моріон).

Масштабний збройний конфлікт, який зовсім нещодавно здавався абсолютно неймовірним явищем на території України став, на жаль, звичною реальністю, з щоденними звітами про бойові дії, загиблих і поранених з обох боків.

Фармацевтичний ринок Донецької області (4,3 млн осіб) в добрі часи забезпечував близько 11% роздрібного товарообігу аптечного ринку України (457 млн доларів у 2013 році з урахуванням усіх категорій товарів), а ринок Луганської- більше 4% (195 млн доларів у 2013 році). Відтік населення із зони ведення бойових дій у межах України призвів до перерозподілу попиту і збільшення обсягів продажів товарів аптечного асортименту в інших областях (в першу чергу, Харківській, Одеській та у м. Києві). Частина населення (за різними оцінками від 300 до 500 тис. людей) виїхали до Росії, що забезпечило скорочення мінімум 1% обсягу споживання в роздрібному сегменті фармринку України.

За підсумками 2014 падіння аптечних продажів в упаковках, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, становило в Донецькій області - мінус 15%, а Луганській - мінус 31%. А при порівнянні продажів лютого 2015 з аналогічним періодом минулого року негативний приріст ще більш виражений: Донецька область «-35%», Луганська «-63,1%».

Девальвація національної валюти традиційно виявилася вкрай болючою як для учасників фармацевтичного бізнесу, так і для споживача, який купує за власні кошти більше 80% лікарських засобів. З початку 2014 року курс долара США виріс більш ніж на 200%. На жаль, від курсу іноземної валюти залежить ціна не тільки іноземних ліків, але й товарів українського виробництва, більшість з яких виробляються на основі субстанцій, що їх закуповують за кордоном. Імпорт залежний фармацевтичний ринок, безумовно, відреагував на девальвацію гривні підвищенням цін. Ситуацію посилив податок на додану вартість, який нараховується вже від нової ціни, що збільшилася внаслідок зростання курсу іноземної валюти. У результаті за підсумками лютого поточного року індекс інфляції для категорії лікарських засобів досяг 73% у порівнянні з лютим 2014 (іноземні + 86%, вітчизняні + 43%).

Регуляторні ініціативи уряду (наприклад, скасування перереєстрації лікарських засобів) тільки починають працювати. Але невтручання керівництва Міністерства охорони здоров'я в політику ціноутворення на фармринку в умовах ринкової економіки в період кризи, безумовно має позитивні наслідки і сприяє виживанню бізнесу.

Макроекономічні показники, що корелюють з динамікою фармацевтичного, наразі не викликають оптимізму. Зростання ВВП України за підсумками ІV кварталу 2014 порівняно з аналогічним кварталом 2013 (у постійних цінах 2010 року) становило мінус 15,2%! Індекс промислової продукції у січні-лютому 2015 порівняно з відповідним періодом 2014 склав мінус 21,7%. Зростання реальної заробітної плати за підсумками січня поточного року склав «-13,6%», у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. А індекс споживчих цін у лютому 2015 досяг значення + 34,5% (до лютого 2014).

Не можна не згадати проблему, яка ще більш посилила складну ситуацію в системі охорони здоров'я України. Збій у системі тендерних закупівель лікарських препаратів за кошти центрального бюджету призвів до того, що в 2014 році низка категорій хворих не отримали дорогі життєво необхідні лікарські засоби. Виникли навіть проблеми із забезпеченням дітей медикаментами для проведення планової вакцинації. Частково цю проблему можуть вирішити прямі закупівлі медикаментів міжнародними організаціями. Але не менш актуальною залишається впровадження і розвиток процедури прозорих і справедливих тендерних закупівель ліків за бюджетні кошти.

На тлі всіх описаних вище проблем, обсяг фармацевтичного ринку України істотно скоротився як у грошовому, так і в натуральному вираженні. За підсумками лютого 2015 обсяг аптечних продажів, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зменшився майже на 50% у доларовому еквіваленті (за даними досліджень компанії Моріон). У натуральному вираженні, внаслідок процесів заміщення і перерозподілу попиту в бік більш дешевих товарів, негативна динаміка ринку була не настільки виражена: темп приросту по відношенню до лютого 2014 становив мінус 14,7%.

Дистриб'юторський підрозділ компанії «ФАРМПЛАНЕТА», на відміну від усього ринку, в лютому 2015 продемонстрував позитивне зростання оптових продажів як у доларовому, так і в натуральному вираженні по відношенню до аналогічного періоду минулого року. Для досягнення такої динаміки товарообіг компанії необхідно було збільшити більш ніж у 3 рази, що повною мірою вдалося завдяки напруженій, але успішної командної роботи. Результат - збільшення ринкової частки до 5% і п'ята позиція в рейтингу дистриб'юторів. З істотним випередженням ринку розвивалася і роздрібна аптечна мережа «Пані Аптека», що входить до групи компаній «ФАРМПЛАНЕТА» і налічує на сьогодні 22 аптечні точки в Києві, Одесі та інших містах країни.

Співвідношення основних категорій товарів аптечного асортименту в 2015 році істотно не змінилося. Незначно збільшилася ринкова частка лікарських засобів, яка досягла 86% товарообігу аптечних закладів. Питома вага біологічно активних речовин становив 3,3%, товарів медичного призначення - 7,3%, косметики - 3,4%.

У 2014-2015 роках відбулися суттєві зміни у розподілі продажів лікарських засобів вітчизняного та зарубіжного виробництва. Процес перерозподілу попиту в бік більш доступних за ціною українських медикаментів почався вже в першій половині 2014 на тлі погіршення економічної ситуації в країні і почалася девальвацією гривні.

За підсумками лютого 2015 ринкова частка вітчизняних медикаментів склала 38,4% при оцінці ринку в грошах і 75,2,6% в упаковках. Обсяг продажів українських лікарських засобів в натуральному вираженні скоротився всього на 3,9%, водночас негативний приріст кількості упаковок іноземних медикаментів перевищив 30%. Існуюча економічна криза істотно прискорила процеси імпортозаміщення на українському фармацевтичному ринку.

Група компаній «ФАРМПЛАНЕТА» не може залишатися осторонь від останніх тенденцій ринку і освоїла власне сучасне фармацевтичне підприємство «Новалік-Фарм»! Сьогодні налагоджене виробництво 5 продуктів, а виробничі потужності мають національні та міжнародні сертифікати відповідності стандартам ISO та GMP.

Компанія «ФАРМПЛАНЕТА» бере активну участь у конкурсних торгах і здійснює поставки лікарських засобів і виробів медичного призначення в лікувальні установи всіх областей України. Тільки за минулий рік обсяг тендерних продажів ГК «ФАРМПЛАНЕТА» збільшився в 10 разів і досяг 30 млн грн. Плани на поточний рік не менш амбітні!

За умови розміщення коментаря експерта посилання на сайт компанії «Фармпланета» обов'язкове.

×