ДИСТРИБУЦІЯ
Ми забезпечуємо професійне дистрибуційне просування медичних препаратів і продуктів для здоров’я по всій території України, гарантуючи високі результати продажів.
МАРКЕТИНГ ТА ПРОСУВАННЯ
Ми надаємо виробникам повний спектр послуг з виведення на ринок і кваліфікованого маркетингового супроводу медичних препаратів і продуктів для здоров'я.
РЕЄСТРАЦІЯ ПРЕПАРАТІВ
Ми надаємо професійну підтримку виробникам у реєстрації лікарських засобів, виробів медичного призначення та продуктів для здоров'я, включаючи підготовку документації та її супровід в державних органах.
ЛОГІСТИКА
Ми пропонуємо комплексні логістичні послуги, що включають відповідальне зберігання, перевезення вантажів, оформлення документації та митний супровід «під ключ».
КОНТРАКТНЕ ВИРОБНИЦТВО
Ми виготовляємо сучасні лікарські препарати і продукти для здоров'я, у тому числі, власної розробки, на високотехнологічних підприємствах лідерів світової фармацевтичної індустрії.

Що чекає на Україну у сфері державних закупівель?


Однією з найбільш актуальних тем української охорони здоров'я сьогодні є проведення державних закупівель лікарських засобів та вакцин. Про існуючі проблеми в цій сфері вже сказано досить багато. Найбільш прийнятним рішенням, на думку уряду, є передача функції державних закупівель міжнародним організаціям.

19 березня Верховна Рада України прийняла закон №2150, ініційований народним депутатом Ольгою Богомолець, яким регулюється передача закупівель ліків за кошти державного бюджету від Міністерства охорони здоров'я до міжнародних організацій.

Відтепер ліки для українських пацієнтів найближчі 4 роки зможуть закуповувати 6 міжнародних неприбуткових організацій: ВООЗ, ЮНІСЕФ, IDA Foundation (Нідерланди), Crown Agents (Великобританія), Partnership for supply chain management (PFSCM) (Америка), Global Drug Facility (GDF) (Швейцарія).

Крім того, законом передбачено запровадження спрощеної та безкоштовної процедури реєстрації лікарських засобів, які будуть закуповуватися цими організаціями. Ввезення цих ЛЗ здійснюватиметься за спрощеною процедурою, яка передбачає наявність у постачальника тільки одного документа - сертифікату якості серії лікарського засобу, що видається виробником (без ліцензії на імпорт лікарських засобів). І таке рішення, на наш погляд, можна оцінити виключно позитивно, оскільки це стане новим і прогресивним кроком України.

Світовий досвід вказує на те, що залучення міжнародних організацій країнами, які не мають ефективно функціонуючої системи здійснення державних закупівель, до процесу закупівлі лікарських засобів за державні кошти забезпечує низку переваг, як для пацієнтів, так і для галузі охорони здоров'я, а також забезпечують економію бюджетних коштів.

Успішний досвід застосування механізму залучення міжнародних організацій до закупівель лікарських засобів за державні кошти демонструється прикладами таких країн з перехідною економікою як Молдова, Азербайджан, Вірменія, Грузія, а також низки держав Африки, Азії та Південної Америки. Завдяки застосуванню такого механізму ці країни забезпечили своєчасність поставок ефективних, безпечних і якісних лікарських засобів, а також економію бюджетних коштів на закупівлю препаратів до 30%.

Варто відзначити, що в ініціативі згадуються декілька міжнародних організацій, а, відповідно, й стандарти у цих організація різні, тому виникають питання операційного характеру.

Наприклад, одна з таких організація ЮНІСЕФ - дитячий фонд Організації Об'єднаних Націй, робота якого сфокусована на підвищенні якості життя дітей, коментуючи своє бачення в процесі взаємодії з урядом, говорить про те, що робота ЮНІСЕФ в Україні в секторі охорони здоров'я сконцентрована на наданні підтримки уряду в забезпеченні дітей необхідними препаратами. Відповідно, не зовсім правильно говорити про передачу ЮНІСЕФ державних функцій. Ця організація готова залучитися лише до процесу і надати допомогу українському уряду в закупівлях фармацевтичної продукції, з поставками якої наразі в країні існують критичні перебої. В даному випадку, мова йде про вакцини.

Варто відзначити, що залучення таких організацій до сектора охорони здоров'я, це високопрофесійний додатковий експертний аналіз внутрішнього ринку, потреб і, головне, оцінка можливостей внутрішнього ринку. Вони відзначають «наші слабкі» місця, готові ділитися досвідом і методиками правильного визначення потреби і, відповідно, планування бюджету.

Наприклад, Ідо Хадарі міжнародний консультант ЮНІСЕФ з питань комунікації про вакцинацію і Драгослав Попович, спеціаліст з питань охорони здоров'я та вакцинації, коментуючи ініціативу охорони здоров'я, відзначають що Україна, для якої в останні роки були характерні перебої з поставками вакцин, наразі випала з глобального ринку вакцин. Для того щоб вакцинація проходила своєчасно, нашій країні необхідно включитися в цю динамічну систему і зайняти свою нішу. Оскільки Україна володіє великими виробничими потужностями та з багатьох напрямків може забезпечити потребу в лікарських засобах за рахунок внутрішніх резервів.

При грамотній синергії, а головне бажанні, досвід цих організацій, принесе тільки позитивні результати.

Друга грань позитивних змін - це можливість викорінення корупції в МОЗ. Акцент - піти від номенклатурних комітетів, мінімізувати вплив брендів, перейти до роботи з міжнародними непатентованими назвами (МНН), що дає можливість більш прозорою і відкритою конкуренцією.

Всі ці ініціативи в частині співпраці Міжнародних організацій та Уряду дають великі можливості в організації закупівель вакцин і лікарських засобів. Досвід і методики цих організацій, можуть значно удосконалити та оптимізувати процес закупівлі ЛЗ.

Така взаємодія може бути досить ефективна тільки за наявності політичної волі уряду, бажання і команди, яка готова реалізувати і впровадити ці практики в «життя». Але, враховуючи «неповороткість системи», процес буде проходити досить довго, і чекати його реалізації в повному обсязі в 2015 р. не доводиться (винятком можуть стати закупівлі вакцин).

Резюмуючи вищесказане, можна виділити низку переваг цього закону:
  • скорочення ланцюга поставки лікарських засобів (зокрема, багато лікарських засобів закуповуються організаціями за прямими договорами з виробниками, що дозволяє отримати оптимальну ціну і гарантію якості);
  • забезпечення закупівель високоякісних лікарських засобів завдяки суворим вимогам, що пред'являються до ЛЗ;
  • закупівлі від перекваліфікованих міжнародними організаціями постачальників, що прискорює процес;
  • усунення корупційних ризиків, пов'язаних з проведенням державних закупівель лікарських засобів Міністерством охорони здоров'я України;
  • проведення закупівель за прозорими і відкритими правилами і процедурами міжнародних організацій;
  • можливість закупівлі лікарських засобів за низькими цінами завдяки великим обсягам закупівель міжнародними організаціями, а також завдяки укладенню довгострокових рамкових договорів з постачальниками.

За умови розміщення коментаря експерта посилання на сайт компанії «Фармпланета» обов'язкове.

×